Denver TV station airs lewd, fake title from Broadwell’s Petraeus biography

Broadwell original

The image on the left is a screen shot from a live KMGH newscast on Nov. 12, 2012. That image is a Photoshopped rendering of the actual David Petraeus biography, penned by his mistress Paula Broadwell, which is shown on the right side of this photo.

The image on the left is a screen shot from a live KMGH newscast on Nov. 12, 2012. That image is a Photoshopped rendering of the cover to a biography on ex-CIA Director David Petraeus, penned by his mistress Paula Broadwell, which is shown on the right side of this photo. (Note: We have censored the image for content. It was not censored in the broadcast.)

DENVER — In the T.V. business, mistakes happen. And when they’re associated with a story of massive national interest, those mistakes have a tendency to go viral.

That’s exactly what happened to a Denver T.V. station on Monday night, when a Photoshopped image of Paula Broadwell’s biography on ex-CIA director David Petraeus made its way onto the air.

The biography is titled “All In: The Education of General David Petraeus.” The image ABC’s Denver affiliate KMGH aired during its 5 p.m. newscast read “All up In My (expletive),” with the expletive being a synonym for a woman’s vagina.

The Photoshopped image was making light of the ex-CIA director’s now-public affair with Broadwell, his biographer. It’s a story that has received wall-to-wall broadcast coverage on some networks, led to Petraeus’ resignation and has sparked an investigation into possible breaches in national security.

Several images from KMGH’s newcast have now gone viral on Twitter.

On Tuesday morning, KMGH publicly admitted to making the mistake on its website, saying an editor inadvertently grabbed the image off the Internet and included it in the newscast.

“It was a regrettable and an embarrassing error,” KMGH news director Jeff Harris stated. “The editor pulled the image of the book cover from the Internet without realizing it had been doctored. We sincerely regret the error and have corrected the story to avoid any recurrence of its broadcast. 

Harris did not state whether or not the station will issue any repercussions for the error.

“We are following up internally to avoid a repeat of this inexcusable oversight,” Harris said.